Canon 600D ile İstanbul’da fotoğraf çekmek

canon 600d özellikler

İstanbul’da yaşamak beraberinde fotoğrafçılı da yanında getiriyor. Bu güzelim şehirde gördüklerinizi belgelendirme ihtiyacı hissediyordunuz, çevrenizde olup biten bu ilginç, güzel, estetik anlara kayıtsız kalamıyorsunuz. İşte ben de böyle duygular içerisinde biraz da vakit geçirmek, hobi edinmek amaçlı profosyonel bir fotoğraf makinesi almaya karar verdim. Önüme iki seçenek çıkıyordu: Canon ve Nikon.

Çok forumlar araştırdım. Çok inceleme gördüm. Sonunda Canon’a karar kıldım. Neden? aslında pek de öyle aman aman canon’cu değilimdir. O sırada Canon 600D için bir kampanya vardı. Nikon’un bu özelliklerdeki makinesi daha pahalıydı. Sonra Nikon’un lens’lerinin daha pahalı olması beni daha ekonomik olan Canon’dan yana karar kılmamı sağladı.

Özelliklerine yukarıdaki fotoğrafta görebilirsiniz, yeterince tatmin edici, hele yeni başlayan biri için.

Ekranının hareket edebiliyor olması artı bir özellik. yerden çekimlerde yerlere kapanmak zorunda kalmıyorsunuz, ekranı kıvırarak çekim yapabilme şansına sahipsiniz ya da makineyi biraz kaldırma ihtiyacı hissedebilirsiniz ancak boyunuz yetmeyebilir. Böyle durumlarda ekranı aşağıya çekip rahatlıkla çekim yapabilirsiniz.

İstanbul’da fotoğraf için çıktığım alanlar:

  • Sultanahmet
  • eminönü
  • haydarpaşa garı
  • üsküdar
  • adalar
  • galata
  • taksim
  • kabataş
  • ortaköy
  • okulum

Tabiki bunlardan çok daha fazla yer var istanbul’da. En basitinden alakasız bir yerde ilginç figürlerle karşılaşabilir onları çekme ihtiyacı duyabilirsiniz.

Fotoğrafçılığa başlamam kolay olmadı ama meraklıydım. Çok fazla ders videosu izledim. Kullanım kılavuzunu baştan aşağı izledim. Bazı taktikler öğrendim. Tripod’un güzelliğini keşfederek uzun pozlama öğrendim. HDR taktiğini öğrendim. Lightroom en büyük yardımcım oldu. Bu süreçte iyi işler çıkardığımı inanıyorum ama takibi bu uzun bir yolculuk ve her şeyden evvel ilgi gerektiriyor. Blogda sağ tarafa baktığınızda çektiğim fotoğraflardan bazılarını görebilirsiniz. Flickr adresimden daha fazla da bakabilirsiniz. Bu konuda bana önerileriniz olacaksa yorum olarak yazabilirsiniz, çok hoşuma gider. Bir kaç örnek:

Bir Cevap Yazın

