Ubuntu uyumlu notebook alıyorum

dell

dell

çok zaman geçti bloga yazı yazmayalı. Malum artık İstanbuldayım ve yeni bir yaşam kurmak kolay olmadı benim için. Atandığım okulu benimsemek, yeni ev tutmak, içini eşya ile doldurmak, çıkan sorunlar, ilk zamanlar yaşanan parasızlık…

Neyse ki artık düzenimi oturttum ama en büyük eksik daha duruyor: internet. Yeni internet aboneliği için başvuralı bir ay olacak neredeyse ama hala daha internetime kavuşabilmiş değilim. Apartmanda port eksikliği varmış (burayı pek anlayamadım)

Kredi kartımı çıkarır çıkarmaz başlıkta da ifade ettiğim gibi ubuntu uyumlu notebook alacağım. Ubuntu uyumlu olup olmadığını nereden anlayacağım diye düşünürken karşıma bir site çıktı: http://www.ubuntu.com/certification/desktop/

büyük ihtimalle bilgisayarım bir DELL olacak gibi görünüyor. en az 14 inç olanları tercih ettim ve kendime bir liste hazırladım. elimde liste ile o mağaza benim şu mağaza senin gezeceğim İstanbullarda. Yalnız dikkatimi şu çekti. Neredeyse tüm ubuntu sertifikalı notebooklar intel ekran kartını kullanıyor. Peki nasıl kurarız bu intel ekran kartını diye bi araştırma yapayım dedim. Malum yeni bilgisayarım intel ekran kartına sahip olacak. Sonuçta anladım ki intel açık kaynağa oldukça fazla destek veriyor. O kadar destek veriyor ki sürücülerini açık kaynak olarak hazırlıyor ve bu sürücülerde çekirdekte zaten var olarak geliyor. Yani herhangi bir sürücü kurmaya da bu sayede gerek kalmıyor: İYİMİŞ.

Hazırladığım liste aşağıdadır. doc formatındadır. 2 hafta sonra büyük ihtimal alacağım notebooku. Önerilerinizi ya da arkadaşım şunu da koysaydın ya da yanlış düşünüyosun şeklindeki yorumlarınızı bekliyorum.

ubuntu uyumlu notebook listesi

Bir Cevap Yazın

