Atanamayanlar

Merhaba..ben bir Türkçe öğretmeni adayıyım. Atanmam için 90 puanı garantilemem gerekiyor. Yaparım, evet o puanı alırım. Gece gündüz çalışırım. Kitap okumam, kendimi geliştirmem, ben eve gider ezber yaparım. Gazete okumam gündemden haberim olmaz, olsun ben çalışırım. Sinemaya tiyatroya gitmem sanatsal faaliyetlerime bi yıl kadarcık ara veririm ne olacak canııım atanınca hepsini takip ederim ben der, hemen odama gider ders çalışırım. Mesleğimdeki güncel haberleri gelişmeleri takip edemem, eve kapanır ders çalışırım. Dershaneye milyarlarca para döker, eve kilo kilo kpss kitabı alırım. Sonra bi meslektaşımla yolda karşılaşırım. Giyinmiş süslenmiş arkadaşlarıyla konsere gidiyor. 22 puanla atanıyormuş onun kpss gibi bi derdi yokmuş. Canım benim ne güzel, onun adına sevinir fesatlanmam, ben eve gider çalışırım. Ha bu arada ev demişken öğrenci evi tabi. Aile ocağına gitmek nerdeee… hem çok uzaklar hem vakit kaybı olur şimdi yol git gel. Özledim ama olsun… Ben bi kazanayım, ailemin yanına giderken hepsine tek tek hediyeler alıcam hem. Bakın dicem ben bu üniversiteye derece yaparak girdim. 4 yıl burs aldım okudum sizi üzmedim şimdi bu yıl biraz masrafım oldu ama idare ettik desteğinizle. Şimdi 12 yıldır hayal ettiğim mesleğe ulaştım;. Öğretmen olarak gelicem karşınıza. Sonra bi gün bi bakmışız öğrencilerimden bi grup gelmiş kapımızı çalmış, özlemişler keratalar yaz tatilinde öğretmenlerini. evimde ağırlıcam onları. Şimdi yemek yapmaya pek vaktim olmuyor kpss yılı, ama atanınca çok güzel yemekler öğrenicem, öğrencilerime pasta börekler ikram edicem. Ne kadar da sevinecekler!!
Sonra pat bu tatlı hayallerden uyanmışım. Masa başında kitaplar içinde düşlere dalmışım.. Hayalimin keyfiyle. hemen kalkıp bi kahve koyucam kendime. Artık daha da hevesli çalışmalıyım daha da . Çok az kaldı öğrencilerim gelicem. Çok yakında kucaklıcam sizi. Sadece isim fiil değil hayatı öğrenicez beraber, hayatı sevmeyi öğrenicez.
Ozaman daha çok çalışmalıyım. Okul derslerinden kalabilme ihtimaline rağmen son ana kadar hala kpss çalışmalıyım. Çok yazık ki, amacından çok uzak ve gerçekten zorlu bi sına v var önümde. Öğrencilerimle beni ayıran büyük bi engel. Bize öğrettikleriyle tamamen zıt. Size öğreticeklerimden tamamen uzak…Ama başarmalıyım. Başarmak derken en az 90 puan almalıyım ben, neredeyse her dersten bi kaç yanlış. Yapılabilir mi,,,elbette yapılabilir. Ne de olsa çalışan kazanır (!)
Hımmm mezuniyet geldi çattı .Bu bile eziyet ve zaman kaybı geliyor offf şimdi bi sürü koşuşturmaca. Kpssye bikaç gün ara vermek zorundayım. Ara vermek mi tövbeee. Şimdiye kadar çalışmadan bi gün geçirmiş insan değilim. Hhımmm öğrencilerimin hınzır gülüşlerini duyar gibiyim. Evet öğretmeniniz biraz inek, sırf sizn için. Bi gün sizin karşınız çıkıp şu cümleleri kurabilmek için. Tam 16 yıldır emek verdim ve artık karşınızdayım demek için.
Vee kpssye haftalar kala… yat kalk çalış. Yat yok yok yatma çalış.. onu tekrar et bunu tekrar et, deneme çöz, yat kalk çalış. Yok yahu yatmaaa çalış..tekrar et , deneme çöz, çalış, tekrar deneme… çalışşşş….çalış babam çalış….
Veeeeeeeeeeee kpssden sonra … Derin bir sessizlikk….klavyenin tıkırtısı, google aramaları….sorular yine çalındı… 57 soru sınav esnasında nette dağıtıldı….yine bir şaibeli kpss… diha soruları açıkladı…sorular birebir aynı çıktı.. mağdur öğretmenler sınavın iptalini istiyor…ösym başkanı açıklama yaptı, sınav tertemiz…. Başbakan açıklama yapıyor , ben tatmin oldum…içimde hala bi umut var :// Kpss sonuçları ne zaman açıklanacak, ne zaman, ne zaman????
Peki sonuç mu ne olacak sevgili öğrencilerim. Sizin dersiniz yine dolu geçecek. karşınızda muhtemelen geleceğimizi ve emeğimizi çalan hırsız bi öğretmen olacak…Peki ben mi, biz mi ücretliye mecbur bırakılmış öğretmen adayları alarak bantı başa saracağız… Tertemiz bi sınava(!) daha canla başla çalışmaya çalışacağız.çünkü benim bildiğim çalışan kazanır(!)

Bir Cevap Yazın

