Pardus üzerine düşünceler, cevaplar, açılımlar..

İsteyen tabiki de ayrı bir proje olarak .pisi paket sistemini devam ettirebilir, inşallah da başarırlar, kendileri ne yaparlarsa yapsınlar ancak pardusa, tubitakın pardusuna karışmasınlar, artık kendileri “anka” mı der “pars” mı der orasını bilemem. Olay tüm yurtta kullanılacak olan bir pardussa kesinlikle böyle devam etmemeli, burada sesimi yükseltirim ama dediğim gibi özerk olarak “pardus anka” yapmaksa olay orada dururum, devam ettirsinler pisi’yi. Ona kimse karışamaz.

Aslında ben şunu buradan söylemek, içimi dökmek istiyorum. Benim en büyük eleştirim Pardus projesinde etkin rol alan 10 sene önceki yönetimedir. Yönetim topluluğa sormadan kendince kararlar almıştır. Bir anket yapılmamıştır.
-yeni paket sistemi mi yahut deb ya da rpm’mi?
-Bir sistem temel alınarak mı yoksa en baştan mı?

Bu yönetim kendince bazı kararlar almıştır. O kararların yanlış olduğu daha o günlerden de saptanabilir bir durumdu halbuki. Linux camiasında evrenselleşme hatta tekelleşme görülebilir bir durumdu. Onlar bunlara sırtını dönmüşler ve oyun bozan bir tutumla kendi paketim, kendi dağıtımım yolunu seçmişlerdir.

Bu akılalmazdır, bu milliyetçidir, bu ırkçıdır. Linuxun doğasına aykırıdır, kaynakları boş yere heba etmektir, zaten çok geride olan ülkemizi saçma paketlerle uğraştırmaktır. Bu yenilikleri, güncelleştirmeleri 3 ay sonra almaktır. Bu linux camiasına kapıları kapatmaktır, mızıkçılıktır.

Hayır hayır, bunlar, gidişat, bu saçmalık o zamanlar da görülebilir şeylerdi. Pardus’a en büyük kötülüğü o en başta bu kararları alanlar yapmışlardır camiaya hiç danışmadan ki bu şahıslar blog bile yazmazlardı, camiala ilişkileri sıfırdı.

Son zamanlarda fikirler alınan bir platform kuruldu, hatırlarsınız, öyle güzel fikirler vardı ki.. Sonuç neydi? Reddedildi, fikirlerin hepsi reddedildi. O platform bi boka yaramadı🙂 Zaman yoktu çünkü o fikirleri hayata geçirecek, .pisi yapmakla uğraşıyorlardı, zaten kde’nin kendisinde hazır paketlenmiş olan uygulamalara alternatif uygulamalar yapmakla uğraşıyorlardı gereksiz yere!!

Yine hatırlarsınız çok övünmüştük kubuntudan bir takım bizim ağ yönetici uygulamamızı sormuş ta, beğenmiş de falan. Noldu aldılar o uygulamayı kubuntuya mı koydular? hayır zaten var olan gelişmiş bir ağ yönetici uygulamasına destek verdiler, bu kde’nin uygulamasıydı ve zaten daha sonra biz de kde’nin uygulamasının daha işlevsel olduğunu kabul ederek onu kullanmaya başladık. Sonuç boş emek, zaman, para, ter. Ve bi gıdım ilerlemeyen pardus oldu.

Demek istediğim ulusal olmayalım, dünyaya sırtımızı dönmeyelim, birlik olalım. Şu an için en gelişmiş, en taban alınır dağıtım olan debianı dışlamayalım.

Bazıları var, debianı temel almak demek özgünlüğü sona erdirir diyorlar. Madem debianı taban alıcaz o halde debian kullanalım iyi diyorlar. Onlara şunu söylüyorum. o halde ubuntu kullanan herkes debian kullanmalı diğmi ya!!

Tabiki de sadece simgeyi değiştirerek debianın tıpkısını pardus diye kakalayalım demiyorum. Ancak proje gelişecektir, yeni bir ubuntu, yeni bir linux mint, yeni bir elementayos, zorin os doğacaktır diyorum. Peşin hüküm vermeyin diyorum.

One thought on “Pardus üzerine düşünceler, cevaplar, açılımlar..

Bir Cevap Yazın

