Ubuntu mu Kubuntu mu? KDE mi Gnome mu?

ubuntu gnome masaüstü ortamını kullanır, kubuntu ise kde masaüstü ortamını kullanır. Olay şuraya geliyor. Kde mi daha iyidir yoksa gnome mu? Bu olay tercih meselesi olmakla beraber rahatlıkla şunu söyleyebilirim “GNOME DAHA İYİDİR”

  • Son kullanıcı açısından bakıldığında kde gnome’a göre daha karmaşıktır
  • Kde estetik, tema vs yani görsel olarak gnome’a göre daha geride kalmıştır.
  • Canonical firması kde masaüstü ortamına verdiği desteği kesmiştir
  • Büyük linux dağıtımlarına bakıldığında öncelikli olarak gnome desteği sağladıkları görülür.
  • Gnome ortamında 2 süper kabuk vardır -unity ve shell- ve ikisi de size modernliği tattırır.
  • Gnome mac os x gibidir kde windows gibi, hangisini seçersiniz?
  • kde bana göre daha az estetik olmasına karşın sistem kaynaklarını daha fazla tüketir.
  • Gnome kullanması eğlencelidir, pratiktir, zevklidir.
  • Kde sonradan kodlarını açmıştır, onu sıkıştıran gnome’dur, kde dönmedir🙂

http://www.gnome.org/gnome-3/

http://www.kde.org/announcements/4.8/

14 thoughts on “Ubuntu mu Kubuntu mu? KDE mi Gnome mu?

  1. Pardus 2011 kullanıyorum,Kde görsel açıdan bence tatmin edici düzeyde ancak kullandığı sistem kaynağının haddi hesabı yok.Sistemimde o kadar kötü sayılmaz.Core 2 duo işlemci,2gb ram.Ubuntu kullanırken sistem çok daha rahattı.Unity arayüz kullanıyordum.Şimdi 12.04’ü bekliyorum ve bu sefer Gnome Shell’i kullanacağım.

  2. KDE hakkında yazdıklarınızın gerçek olmadığını bir KDE kullanıcı olarak söyleyebilirim.Özellikle görsellik ve son kllanıcıya hitap etme hakkında yazdıklarınız tamamen yanlış bilgiler. Görsellikte ve kişiselleştirilebilmede KDEnin eline ne unity (hiçbir ayar yapamıyorsunuz nerdeyse) ne gnome shell ne de diğer yeni yetmeler su dökebilir. Kendinizi kandırmayın.

    • diyelim ki yazdıklarım kişisel, yani sana göre farklı bana göre farklı, olabilir. Ancak yapılan oylamalarda insanların gnome ortamlarını kde ortamına göre daha fazla sevdiklerini görürsünüz. bu her ankette böyledir, değişmez. Çoğunluk gnome diyor, ben buna parmak basmak isterim, yoksa tabiki de size göre kde daha iyi gelebilir.

      • Sizinle uzun soluklu bir tartışmaya ve yarışmaya girmek istemiyorum ama şu aşamada KDE ile ilgili eski korkuların ve önyargıların artık geçersiz olduğunu iddaa ediyorum. Özelikle son kullanıcı açısından linux için en iyi masaüstü KDE bence. Unity veya gnome3 lü bir bilgisayarı bir windows kullanıcısına sunsanız inanın apışıp kalır. ne yapacağını bilemez. ama KDE li bir dağıtıma çok daha kolay adapte olur. Ve ayrıca KDE bireyi daha özgür bırakıp yenilikleri keşfetmede serbest bırakıyor.

      • Bakın Unitye, her ayar için ayrı bir uygulama yüklemek zorundasınız nerdeyse. Ubuntu tweak, myunity, compiz ayar yöneticisi, vs vs. bunları yazarken KDE dışındakileri silp atmak istemiyorum ve zaman zaman unity için ubuntuyu kurar bir süre kullanırım. cinnamon masaüstü ilgimi çekiyor ve beğeniyorum. gnome3 de ara sıra denediğim ve tamamen silip attığım bir ortam değil. Ama KDE başka…

  3. Gnome masaüstünün birçok yazılımla entegre olması kullanımını kolaylaştırıyor mesela empathy ile entegre ediliyor ve bu sayede masaüstüden sağ altta baloncuk şeklinde çıkan chat penceresi ile kullanımı kolaylaştırıyor. Özelleştirmelere gelince daha çok özelleştiğine bahse varım. Size yetmiyorsa XFCE e geçersiniz o sizin kararınız. KDE de windows kullanıcıları için karmaşıktır buna emin olun ayrıca pratik bir masaüstü değil

  4. Allah kde4ün de unitynin de gnome3ün de belasını versin. kde4 e kadar kde kullanırdım pardusta. sonra pardus kde4 kullanmaya başlayınca ubuntuya geçtim. halimden çok memnundum. ta ki az önce 10.04 lts den 12.04 e geçene kadar. ubuntu benim için bitti.

    ubuntu kendi kendisini öldürüyor. beyinsizler..

    offffffffffff :s

  5. aslında ben olaya farklı bakıyorum. diyelim ki yapılan oylamalarla windows birinci mac-os ikinci herhangi bir linux dağıtımı (tabi ubuntu, mint veya madriva mageia…) üçüncü çıktı. şimdi bu oylamaya bakarak linux sevilmiyor diyemiyorsak, benzer şekilde yapılan oylamlarla gnome daha iyidir kde daha kötüdür diyemeyiz. her iki masaüstü ortamını da kullandım. her ikisinin de kendine göre artıları var. şu anki yapı itibarı ile yeni kullanan bir kullanıcı için kde daha uygun ve kde bir çok masa üstü ortamına ilham oluşturacak yenilikler barındırıyor. plasma, kwin ve dolphin gerçekten çok kullanışlı uygulamalar. ayrıca dokunmatik ekranlar için çok ideal bir masaüstü ortamı

    yazınızı okuyunca kdeyi kendi deneyimlerinizle değil de daha çok istatistiki bilgilerle değerlendiriyormuşsunuz izlenimine kapıldım. bu nedenle bir masaüstü ortamını (inanın kde ortamında dbus protokolü ve plasma uygulaması devrim niteliğinde uygulamalardır) iyice kullanmadan sevilmiyor, zor, kötü demeyin. kaldı ki uzun zaman hem kde hem gnome kullanan biri olarak şunu söylemeliyimki bu masaüstü ortamları için ne kadar emek verildiğini tahmin bile edemezsiniz. şuan bende gnom kullanıyorum ama bu kde yi kötüleme hakkı vermiyor bana.

    gnome iyi bir masa üstü ortamı ve gün geçtikçe daha da iyiye gidiyor kde de öyle. ama gnome shell – unity çatallaşması gnom ortamını nasıl etkiler merak ediyorum doğrusu.

    • eğer dediğiniz şekilde bir anket yapılsa windows veya mac os x’in birinci geleceği linux dağıtımlarının da çok az bir oy alacağı belli. “şimdi bu oylamaya bakarak linux sevilmiyor diyemiyorsak” demişsiniz. ben ise diyebileceğimizi idda ediyorum. evet linux dağıtımları sevilmiyor, ankete bakarak bunu deriz, neden diyemeyelim ki. ben sen seviyoruz diye bu genelin sevmesi gerek bir şey değil, insanların tercihlerine saygı duymalı anketlere güvenmeliyiz ancak bu sayede benmerkezcilikten çıkabiliriz.

      Umarım dediğimi anlamışsınızdır gerçi “aha çok istatistiki bilgilerle değerlendiriyormuşsunuz izlenimine kapıldım” yorumunuz kesinlikle doğru. ben sadece öznel beğenimi istatistiki bilgilere dayandırarak kanıtlama çabasına gittim. şayet anketler kde’nin daha fazla sevildiğini gösterseydi ben şöyle derdim:

      çoğu insan benimle aynı fikirde değil ama gnome bana göre daha güzel. ve şöyle de devam ederdim: çoğu insan windowsun daha güzel olduğunu düşünüyor, demek ki windows daha iyi ubuntudan ki buna katılırım bile hatta. kendimizi kandırmayalım. en azından ben kendimi kandırmayım. Ben ubuntuya ilgi duyuyorum ama işlevsellik ve kararlılık açısından macos-windows-uuntu diye gider benim tercihlerim.

      sonuç olarak anketler doğruyu veriyor efenim ben buna inanıyorum.

  6. emin olun dediklerinizi anladım. benmerkezci düşünmüyorum ki özellikle sevmediğim bir düşünce tarzı.. yazdıklarımı dikkatli okursanız ki okunuzu biliyorum öyle bir dil kullanmadığımı anlamışsınızdır. bir şeye iyi veya kötü demek için istatistik yeterli değildir. bunu kendi tecrübelerimden biliyorum. kde yi biraz tecrübe ederseniz emin olun benimle aynı düşünceyi paylaşabilirsiniz..

    “evet linux dağıtımları sevilmiyor” demişsiniz. bakın ben linuxu seviyorum-ki bu bile iddanızı devre dışı bırakır. gnomenin de kdeninde sevmediğim tarafları var. fakat windows 7 pencere yöneticisini geliştirirken kde pencere yöneticisi kwinden yararlandığını biliyorum.

    ben de körü körüne linux en iyisidir windows kötüdür demiyor kendimi kandırmıyorum. sonuçta windows estetik ve işlevselliği halen iyi kullanıyor. kararlılık açısından da öyle yılda bir veya iki sürüm çıkarıp çuvallamıyor. programlar hep windows için yazılıyor vs. vs. vs…

    sonuç olarak ben kde yi bir süreliğine kullanıp (tabi kdeyi iyi kullanan bir dağıtımdan bahsediyorum kubuntudan uzak durun) kendi tecrübelerinizi bir günlük şeklinde yazmanızı rica ediyorum.

    saygı sevgi ve esenlik ile…

    • yorumumu kesinlikle sizi rencide edici olarak yazmadım sakın yanlış anlamayın, siz kde’nin de iyi olduğunu düşünüyorsunuz, tabiki de insanların ilgileri farklı farklıdır, düşünebilirsiniz. siz kendi düşüncelerinizi söylersiniz ben kendi düşüncelerimi, yoksa karşındakine bu düşünceleri empoze etmek ya da kabul ettirmek kimsenin harcı olamaz. ben bunu yapmak istemedim kendimce fikirlerimi söyledim. Fikirlerim tabiki de taraflı olacaktır. tarafsız davranmak biz insanların değil devlet kurumlarının işidir😉 insanla benim yorumlarımı beğenir ya da beğenmez.

      bir de şu noktaya temas etmek isterim:
      ““evet linux dağıtımları sevilmiyor” demişsiniz. bakın ben linuxu seviyorum-ki bu bile iddanızı devre dışı bırakır.” demişsiniz
      bu yanlış anlamayı şöyle değiştirelim. linux dağıtımları sevilmiyor derken insanların çoğu sevmiyor demek istedim. istisnalar kaideyi bozmaz. sen ben seviyoruz ama insanlar sevmiyor. bu durum yakında değişecektir ve bunun değişmesini de çok isterim. insanlar benim sevdiğim dağıtımı sevsinler. bu normal ve güzel bir istektir ama anketler şu anda bunu göstermiyor, daha zaman var diyor. ben de bunu anlatmak istedim sadece.

  7. arkadaşlar güzel yorum yapmışsınız.tebrik ediyorum.günümüzde linux daha çok kullanılmaya başladı hatta mac os.ama şu bi gerçek türkiyede pek yaygın olmayan linux var ve çok kullanılan bir windows var.açıkcası ben 2003 ten beri linux kullanıyorum.herkezin kendine göre işine göre kullanıcağı os yi seçmesidir benim işim gereği linux kullanıyorum ve asla da vazgeçemediğim bir işletim sistemi oldu.oyun olarak düşünüyorsanız windows daha ağırlıklı oalrak kullanılır ardından mac os vs linux örn:pardus gib.. gelir.kde ve gnome derseniz.ben kde ile başladım kde bana göre mükemmel ama bir arkadaşıma göre gnome ..neden çünkü kullanım açısından daha kolay daha rahat geliyor ..bana göre ise kde daha kullanışlı ve daha rahat geliyor.Arkadaşlar hangisi işinizi görüyorsa daha çok ilgi duyuyorsanız seviyorsanız o sürümü kullanmakta fayda var daha iyi daha kötü diye yorum yapmak çok mantıksız kalır.32 bit 64 bitten daha iyidir yorumuna katılanlar olabilir mesela :)çünkü biz insanlar linux ü geliştiren insanlarız Pardus olarak örnek verebiliriz ve daha birkaç linux türk geliştiricisi tarafından yazılıyor bende dahil olmak üzre.inanın o kadar çok emek var yapmayın etmeyin kde ye de destek verelim gnome a da …bu iyidir şu iyidir diye ikiye bölünmeler olmasın diliyorum ve teşekkür ediyorum…

  8. yeni bir ubuntucu olarak 4 ay oldu galıba kesınle kde derim rast gele bir ubuntu kurayım değişiklik olsun dedim (can sıkıntısı ) kde ile gnome ne oldugunu bılmeden arastırmadan kde kurmusum onceleri 2. işletim sistemi olarak kullanıyordum simdi pc ye microsoft ürünü sokmam consolla arkads oldum apache ftp samba filan kurmayı denıyorum su sıralar kendımce bilgisayar kullandıgımı hıssetım gnome denemedım mı ewet bır kac gun once bakayım ne benziyor filan dedim galıba 3 saat sonra kaldırdım itici geldi alışmısım galıba KDE ye🙂

Bir Cevap Yazın

