Masaüstü ortamlarının çoğalması sorunu

Ubuntu’nun Unity, gnome shell, Linux mint’in Cinnamon, Elementary OS‘un adını unuttuğum menüsü 🙂

Bu 4 masaüstü ortamı gerçekten çok sıkı. Hepsi de son kullanıcıya hitap ediyor, hepsinin de kullanımı acayip kolay, hepsi de gelecek vadediyor. Hepsinde de çok önem atfettiğim bir özellik görsellik de ön plana çıkıyor. Artık şunu söyleyebilirim ki linux dağıtımlarının estetik sorunu bitmiştir Windowsa karşı. Hatta windows düşünmeye başladı ben yeterince estetik değil miyim diye. bir yandan apple bir yandan linux cephesi iyice sıkıştırdı.

Ortamlara baktığımda en kararlısı unity diyebilirim. Gnome shell de sağlam ancak bazen çökmeler yaşanabiliyor ve ekran kartlarıyla biraz da cilveleşmeye ihtiyacı var gibi. Unity 12.04 sürümüyle beraber daha da kararlı gelcektir ki zaten şimdiden bile performansından memnuniyet duyulmaya başlandığını okuyorum. O unity’i sevemeyenler unity ile zorunlu olarak barışma merasimlerine başlamışlar. (yok xfce kullanıcam, yok gnome 2’den ayrılmayacağım, bunlar kuru lakırtı, yorum yapmak için söylenmiş boş laflar)

Gnome shell‘e ben ayrı bir değer atfediyorum. Şöyle söyleyebilirim ki bir yanım unity’de bir yanım gnome shell’de. Gnome shell’in ilginç gelebilir ama temasını çok seviyorum (ilginç gelebilir dedim, bir çok kimsenin beğenmediğini okumuştum) Bence üst panelin siyah olması çok hoş. Hani derler ya siyah giy, her şeyle yakışır diye, o mevzu 🙂 Sağ üst köşedeki simgeleri sevdim, sol üste gidince açık pencereleri listelemesini sevdim, masaüstünü çok geniş tutmasını sevdim. En fazla da sosyal ağlarla olan birlikteliğini sevdim. Face’den biri yazdığında alttan konuşmanın çıkışını sevdim mesela, ortada duran google takvimle etkileşimini sevdim.  Kanım kaynadı yani, baya sevdim 🙂

Elementary OS’a hiç bakmamakla beraber kendisinin kararlı olmadığını, sürekli çökmeler yaşadığını duyuyorum, daha gelişmeye ihtiyacı olan bir dağıtım. Tema çok güzel olmakla birlikte Elementary OS’da kullanılan menü’nün çok basit kaçtığını düşünüyorum. Unity ve gnome shell menüleri kadar her derde deva özelliği olmayacağı belli. Ama masaüstünde bir dock göreceğim diyenlere ve sadeliği seçenlere iyi gelebilir.

Cinnamon‘a gelcek olursak benim için 3. sırada diyebilirim. (elementary en sondaydı) Sade kullanışlı ve gelenekçi. Gnome 2 neydi bee, şimdikiler de masaüstü mü diyen grup gnome 3’ten ayrılamadı ama gnome shell’i de sevemedi. O zaman kendilerine gnome 3 kalitesinde ve güncelliğinde gnome 2 menüsü yaptılar. Akıllıca. Ancak ben ısınamıyorum. Çok kde, çok windows. Yani şu sol alt köşeden bir düğmeye menüye girmek istemiyorum ben 🙂 girdiğim menü sadece yazılımların listelenmiş olduğu bir menü de olmasın unity gibi video arasın, kategorilendirsin, müziklerime ulaşayım; Gnome shell gibi pencerelerimi göstersin, aynı anda çoklu masaüstlerimi yönetebilyim o menüden, bir isim arayınca çıksın. Yani dediğim gibi cinnamon ve elementary os bu bakımdan çok ama çok sade, benim istemeyeceğim kadar sade.

İsterdim ki gnome shell ve unity birbirlerinin güzel yanlarını alsın ve tek bir masaüstü ortamı oluşturulsun. Mesela gnome shell menüsü dash olabilir, süper olur valla 🙂

3 thoughts on “Masaüstü ortamlarının çoğalması sorunu

  1. Cinnamon ile ilgili söyledikleriniz eksik kalmış. Cinnamon menüden istediğiniz uygulamanın ismini yazarak bulabiliyorsunuz. Ayrıca sol üst köşeye tıkladığınız aman pencerelerinizi yönetecebileceğiniz bir alan açılıyor ki Gnome Shell yanında vasat kalır. Cinnamon ile istediğiniz uygulamaya Unity ve Gnome Shell’den daha hızlı ulaşabiliyorsunuz.

Bir Cevap Yazın

