Linux Mint Ubuntu’yu geçti diyenlere gelsin

Distrowatch sitesinde 1. olmak hiçbir şeyin göstergesi olamaz arkadaşlar, o puanlamalar bir yere kadardır. Linux Mint Ubuntu’dan ne kadar farklılaştı ki populasyonunu arttırdı. O iş bi kaç temayla, eklentiyle olmaz. Vereceğim linki gözden geçirin, sayılara bakmanız yeterli. Saçmalamayın yaa valla, bu durumu anlatmak bile saçma geliyor.

http://www.omgubuntu.co.uk/2012/02/stats-show-ubuntu-not-losing-ground-to-linux-mint/

3 thoughts on “Linux Mint Ubuntu’yu geçti diyenlere gelsin

  1. Gözlerinizi kapatarak gerçeklerden kaçamazsınız GNOME ekibi ve ubuntu ekibi gnome 3.x geçerken GNOME gnome 2.x terk etmeyecekti isteyen gnome 2.x isteyen gnome 3.x tercih edebilecekti bu secimi kullanıcıya bırakmalı idi ama gnome ve ubuntu gnome 2.x sildi attı gnome 3.x gecti linux mint mate deskop sayasinde tekrar gnome 2.x geçebilme şansını veriyor. size hala linux mint in yükselişini anlayamadıysanız yazık ayıp. mate deskop doğru adımlar atılırsa ileride çok popiler olur linux dendimi mate akla gelir mate dendimi linux mint akla gelir sonra ubuntu mint tabalı sürüm çıkarır belki ubuntu nun aklı başına o zaman gelir.

    • mate, gnome 2x demek değil ki. gnome 3 kullanıyor linux mint de. mate sadece masaüstünde alta yerleşen bir menü ki kendisi gnome 2x menüsü de değildir, linux mint’in özel menüsüdür.

      Yani anlayacağınız linux mint’in de gnome 2x ile bir ilişiği kalmadı. gnome 2x sevdalıları fork olayını yapmaya çalışıyorlar ama proje olmadı diye biliyorum.

      Ubuntu gnome 3x kullanırken demekki neymiş, linux mint de gnome 3x kullanıyormuş. Bir fark yok yani. Üstelik benim sahsi görüşüm linux mint ekibinin mate ya da gnome shell’den birini seçmek zorunda kalmaları gerektiği. Çünkü 2 menü gerçekten çok saçma duruyor🙂 Bi süre daha idare edebilirler en fazla. Ama şunu söylemeliyim ki, asıl piyasaya bu durumla çıkamazlar. Onlar sadece linux sever olan temeli kullandırabilirler bu sayede ancak Windowstan adam çalamazlar örneğin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s