Pardus Hakkında Düşünceler

Uzun zamandır yazmıyorum. internetimi kesmiştim ancak daha fazla dayanamadım bu ayrılığa ve soluğu ttnette aldım. 2 hafta uğraştırdılar beni sinyal yoktu. neyseki teknik ekipin inini bulup adamları bapladım ve internetime de kavuştum. Arada yazılar da yazarım diye düşünüyorum. Böyle düşünürken pardus hakkında dedikodular, gelişmeler, çıkışmalar sarmış ortalığı, kimsenin bir şey bildiği yok. Gizem belen proje bitiyor demiş gerçi ama farklı söylentiler de mevcut: Sadece geliştiriciler ayrılıyor, kadroya yeni geliştiriciler alınacak, proje devam ediyor diyenler de var. Bakalım ne olacak merakla bekliyoruz biz de..

Eğer proje devam edecekse benim nacizane önerilerim var:

1- Ne olur .pisi paket sisteminden ayrılın ve .deb sistemine geçin. Bi grup kendini bilmezin kararını aldığı bu paket sistemiyle daha fazla sürdürmeye çalışmayın pardusu, imkanı yok olmaz bu iş nah buraya yazıyom.

2- Ne olur Gnome üzerine çalışın. Kde artık populeritesini bitirdi. İnsanlar Gnome seviyor kde değil. Tabiki kde sevenler de vardır ancak çoğunluğun dediği olur.

3- Ne olur bu sefer Türklük vurgusu, millilik duygusu yapmayın, salak olmayın. İnsanları kandırmayın. Ben “olum işletim sistemi yapmışız lan” şeklinde laflar duymak istemiyorum. Kabul edelim ki her sistem bir çekirdekle ve kabukla gelir. Biz bunları iyi port edersek, bir de üzerine unity gibi kaptan gibi yazılımlar yazarsak kralızdır. Linux olayının millilikle bir ilgisi yoktur, olamaz da..

4- İllaki biz yapıcaz, sadece biz mantığıyla hareket etmeyin. Topluluğa sorun, bloglar yazın, o ilişkiyi koparmayın.

5- Baştan bir dağıtım oluşturmaya çalışmayın, örneğin Debianı temel alın hatta Ubuntuyu, hatta Linuz Minti temal alın. Ciidiyim lan ben. Pragmatik düşünün biraz geliştiriciler ya da karar organı artık kimseniz, bize baştan bir dağıtım oluşturmak yarar sağlamaz, oluşturacağımız dağıtımda ne kadar paket varsa, ne kadar stabilse, ne kadar işimize yarıyorsa değerlidir. Sıfırdan bir dağıtım geliştirdik Adı pardus, eee noldu? Alın götünüze sokun şimdi o dağıtımı..

Ya hiç bir şeye acımıyorum da gönüllülere acıyorum. Ulan adamlar paketlemekle uğraştılar, yok 2. wiki oparasyonu yok bilmemkaçıncı belgelendirme operasyonu. emekler kayboldu, gittii.

Umarım gelecek geliştiriciler bunlardan ders alır, aklıselim düşünürler. Giden geliştiricilere de şunu söylemek istiyorum: İyi bok yediniz..

One thought on “Pardus Hakkında Düşünceler

  1. Pardus’u hayatımda kullanmadım kullanmayacağımda. kullanıcıların problemlerini çözmek yerine kullanıcıları azarlamayı seçen zihniyetsiz varlıklar. Berbat bir Linux dağıtımı ötesine gidemeyecek

Bir Cevap Yazın

