Ubuntu Nedir ?

 

yukarıdaki video youtube’ta gezinirken dikkatimi çekti ve çok hoşuma gitti. Türkçe olması, komik olması ve aslında ubuntu’nun nasıl bir şey olduğunu göstermesi bakımından izlenesi bir video. kelimeler bir yere kadar önemli olabilir görsellik çok şey anlatır.

Şu bağlantıyı da mutlaka incelemelisiniz: http://www.ubuntu.com/tour/en/

…………………………………………..

Elbetteki bu sürekli bir şekilde güncellenen bloğa takılıyorsanız zaten ne olduğunu biliyorsunuzdur ancak ülkemizde bu ismi duyup da googleden bolca “Ubuntu nedir” şeklinde aratanlar mevcut. Benim de çorbada tozum bulunsun diye kendimce anlatacağım size Ubuntu’nun ne olduğunu.

Ubuntu bir kere bir işletim sistemi. Program değil, oyun değil. Windows xp gibi win 7 gibi bir işletim sistemi. Yani programların çalışmasını sağlayan sistem.

Ubuntunun kökleri Linux olarak adlandırdığımız bir sisteme dayanıyor. Açıklamakta zorluk çekiyorum şu vakit🙂 Yani Ubuntu Linux bazlı bir işletim sistemi. Mimarisi, çekirdeği, kodları Linux kodları. Ubuntu Linux’un yorumlanmış hali denilebilir.

Bir işletim sisteminden beklentilerimiz nelerdir?

Güvenli olması: Ubuntu’ya Antivirüs programı kurmak gerekmez çünkü virüsler Ubuntuya gelmez. Neden gelmez ? Uzun hikaye ama gelmez, bana güvenin😉

Performanslı Olması: Bilirsiniz Windows’ta her yüklediğiniz program sisteminizi biraz daha yavaşlatır. Bir program yüklemeseniz dahi yine de windowsunuz yavaşlar, hantallaşır, kasar. Ancak Ubuntuda bu saydığım olumsuz durumlardan hiçbirisi yoktur. 3 sene geçse bile mesela ilk yüklendiği gibi gayet hızlıdır Ubuntu’nuz.

Kullanılabilmesi Kolay Olması: Kafanızdaki olumsuz düşünceleri atın. Linux sistemi diye korku kaplamasın sizi, duvarlarda kodlar görmeyin🙂 Cidden Ubuntuda yapmak istediğiniz herşeyi hiç kod bilmeden yapabilirsiniz. Gayet hoş bir grafiksel ortamı vardır ve kullanması eğlencelidir. Videolarda mutlaka görmüşsünüzdür, uçan pencereler, dönen masaüstleri… Bunlara biz Compiz Fusion deriz ve sizin işletim sistemi kullanabilmenizi eğlenceli kılar.

Yazılım Desteği: Günlük hayatınızda ihtiyacınız olan temel yazılımları ve daha fazlasını dediğim gibi hiç kod bilmeden menü yoluyla Paket Yöneticisinden kolayca kurabilirsiniz. Yalnız bilinmesi gereken şey .exe uzantılı dosyaların ubuntuda çalışmayacağı. Fakat bunun da bir yöntemi var: Wine Nedir diye sormayın, takatim kalmadı, googleye yazın bulun. Ancak tekrar söylemek isterim ki zaten ihtiyacınız olan her çeşit program zaten Ubuntunun kendi depolarında mevcuttur ve 3-4 tıklamayla bu işi halledebilirsiniz.

İşin Maddi Boyutu: Para Para Para… Microsoft’a ödediğimiz o kadar para.. Üzülmeyin Ubuntu ve Linux bazlı bütün işletim sistemleri (Pardus, Mandriva, opensuse vs.) parasızdır. Hatta Ubuntu FORMU doldurursanız Ubuntu cd’sini size ücretsiz kargoyla yollayacaktır. Bana ilk geldiğinde çok şaşırmıştım, 10 tane falan cd yollamışlardı bir de yapışkan logolar🙂

Windows’la İyi Geçinir: Şimdi merak ettiniz, yüklemek istiyorsunuz ama pek sevgili Windows 7’nizi, XP’nizi silmek de istemiyorsunuz. Zarar yok zaten silmeyecek ya da windowsunuzu kaldırmayacaksınız zaten. Örneğin Windows dosyalarınız, sisteminiz C diskinde. O zaman Ubuntuyu D’ye kuruyoruz ve açılışta bilgisayar bize “Hangi işletim sistemini kullanmak istiyorsunuz? Ubuntu yahut Windows, Hangisi Lan” diye soruyor. Bu konuda daha fazla bilgi için Google’ye başvurun, biraz araştırmacı olun. İŞlem çok kolay sadece Ubuntuyu kurarken bir aşamada gerekli ayarları yapacaksınız o kadar..

Donanım Desteği: Windows da bu konuda gayet iyidir, hakkını da yemeyelim şimdi ancak bilirsiniz, bazen aradığımız driveri bulamayabiliriz, ya da yükleyemeyiz, olabilir. İşte bu durumda Ubuntu siz bir şey yapmadan bütün donanımlarınızı tanır ve driver yükleme derdinden de sizi kurtarır. Örneğin Ekran Kartınızı tespit edildi lütfen şuraya tıklayarak şu driverı yükleyin diye bir yazı çıkar ve siz de sadece bir kere tıklayarak bu işi hallediverirsiniz.

Güncellik: Arkasında öyle bir geliştirici kadrosu vardır ki sürekli sistemi güncellerler, Güncellemeler size otomatik olarak sunulur. Ubuntu 6 Ayda bir yeni bir sürüm sunar. Görsellikten olsun donanım tanımaya her 6 ayda bir yenilikler görürsünüz.

Özelleştirebilirlik: Bilgisayarımız bizim hayatımızın bir parçası oldu kuşkusuz. Her gün gördüğümüz şeyden bıkmaz mı insan peki, ya da yaratıcılığımızı konuşturmak istemez miyiz? Windows’da hiç bir şey yapamazken Ubuntuda Baştan aşağıya dizaynımızı değiştirebilir, farklı temalar deneyebilir, istedğimiz renklerle çalışabiliriz.. Düşünce açısından bir sınır yoktur..

Sonuç olarak Ubuntu sizin arkadaşınız olmaya meraklı ve her gün hızla gelişen bir işletim sistemidir.

Nereden İndirebilirim?

ŞURAYA TIKLAYIN daha sonra 32 bit ya da 64 bit belirleyip indirin. En son sürümünü indirmeniz tavsiye olunur.

5 thoughts on “Ubuntu Nedir ?

  1. Çok beğendim ben bu yazıyı. Özellikle “Kullanılabilmesi Kolay Olması” maddesinde değindiğiniz gibi her şeyi grafik arabirimle yapan biriyim. Kodlarla felan uğraştığımı pek hatırlamıyorum. Yani bazen bir şeyleri denemek güzel oluyor o zaman ihtiyaç duyuyorum. Ama diğer her şeyi rahatlıkla grafik arabimle uç birim olmaksızın yapabiliyorsunuz. Bence en kullanıcı dostu açık kaynak işletim sistemlerinden biri. Hele ki her yeni sürümde daha da güzel, kolay ve yeni bir şeyler olması Ubuntu kullanmamı daha da keyiflendiriyor.

  2. Aaa… Donanım desteği mi? Nerde? Böyle birşey mi var Ubuntuda? Dizüstü bilgisayarıma en güncel Ubuntu’ yu kurdum gerçekten çok başarılı. Hiçbir donanımım olması gerektiği gibi çalışmıyor!!!

  3. En büyük problemim şu an için m5602 ALI chipsetli Bison marka dahili webcamden görüntü veremiyor. Gerisini siz düşünün…(ki çoğu laptop firması da bu webcami ercih etmiş. Lenovo, Acer, Fujitsu, PackardBell,..vb.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s