Elementary OS Kaybedenler Sınıfında

Neden böyle bir başlık: Çünkü bu Linux tabanlı işletim sisteminin geleceği yok. Linux dünyasıyla ilgili olanlar gerek elementary tema gerek nautilus elementary olarak bir şekilde elementary adını duymuştur. Güzel de bir temasır, hatta bana göre ubuntunun yaptığı “ambiance” temasından sonra en güzel temadır bana göre, daha sonra “Orta” teması gelir vs. Ancak Elementary OS işletim sistemi yürümez, olmaz. http://elementary-project.com/

Neden olmaz ya da tutmaz. Ne yapacak bu adamlar: Ubuntunun üzerine makyaj yapacaklar. Ee Ubuntu Unity’e geçiyor, siz nerde kaldınız? Zaten bu proje neredeyse yalan olmasın ama 2 senelik var diye biliyorum ve şimdi evdeki hesap çarşıya uymadı, geç kalındı, Ubuntu Unitye geçti ki zaten Gnome 3 diye de bir olay var artık. Ha tamam yeni olaylara ayak uydurdular, onlara göre de hoş bir tema yaptılar, Ne olacak yani millet temayı yükleyeceki kullanacak, Elementary OS mu kuracak sıfırdan, Ubuntu’dan, Mint’ten vaz mı geçecek. Hiç sanmıyorum.

Bazılarınız Mint de Ubuntu üzerine inşa edilmişti ancak tuttu diyecekler ancak unutulmamalıdır ki Mint ilkleri yapan bir dağıtım olduğu için tutmuştur.

1- Paneli aşağıya çekip kendine yeni bir menü yaptılar.

2- Codecler falan felan kurulu geldi ki o zaman Ubuntuda sonradan yüklemek zorundaydınız.

3- Daha farklı programlar ile geldiler.

4- Yazılım Yöneticisine yıldızlı oy kullanılabilir olayını getirdiler. Bu sayede populer programlar adıyla bir liste hazırladılar.

5- Sistem performansı olarak da Ubuntudan neredeyse 2 kat daha fazlaydı. Yazpılan ölçümler de bunu ortaya koydu.

Bütün bu aklıma gelenler ve daha gelmeyen bir sürü yenilik Mint tarafından Linux camiasına armağan edilmiştir. Ancak Tüm planlarını makyaj üzerine kuran Elementary Os nasıl bir değişiklik yaparak gözde olmayı başaracak merak ediyorum doğrusu. Zaten söylemeye çalıştığım da bu: Tamam çok güzel temalar yapıyorlar ancak Linux Mint gibi kökten bazı değişikliklere gitmezler ve bu son Unity, Gnome Shell gibi süper gelişmelerine yabancı kalırlarsa işleri zor gibi…

6 thoughts on “Elementary OS Kaybedenler Sınıfında

  1. eleştirilerinde haklı görüyorum seni ancak elementary’nin de hakkını vermek lazım. her zaman mac os x için üretilen yazılımların tasarımları bir harika olmuştur sadelik ve kullanılabilirlikleri de cabası. siz de farketmişsinizdir ki elemantary projesi sadece tema yapmaktan öte macosx tadında programlar üretmektedirler. bu açıdan benim gözümde büyük bir + ları var. şu anda indiriyorum jupiter cd’si çıkmış torrent olarak.

    Bu arada mint ile ilgili söylediğiniz performans yorumunu ilk kez sizden duyuyorum en kısa zamanda test etmem gerekir artık 🙂

  2. yaklaşık 1 yıl olmuş şu yazıyı yazalı 🙂 Blog tutmak bu yüzden güzel işte. Geçmiş düşüncesini görebiliyor insan. Ben hala Ubuntu’dayım. Elementary OS cephesi kayda değer bir işletim sistemi çıkarabilmiş değil hala. Ancak programların makyajlama işini baya geliştirdiler, hatta kendilerine has programlar da yaptılar. Menü olarak da kendilerinin geliştirdiği bir menüyü kullanacaklar ki ben sevmedim o menüyü. Neyse sonuç olarak sadece makyajda kalmadı adamlar, üretti.

    Bu yüzden tutabilir 🙂 Ama Ubuntu tahtını kimseye kaptırmaz, çünkü adamlar durmadan üretiyor 🙂

  3. günümüzde kullanıcılar bir yazılımdan sadelik kararlılık ve hız bekliyorlar. artık Ubuntuyu çalıştırırken benim bilgisayarım kasım kasım kasılıyor. Bir pencerenin ilk açılışı 5-10 saniyeyi buluyor. elementary os geliştiricileri bu noktayı iyi yakalamış. Görünümde sadelik ve şıklık politikasına gitmişler ve gereksiz bağlantıları atarak kullandıkları yazılım dilinin hızlı ve sorunsuz olduğunun söylüyorlar. gerçekten de öyle, bir uygulamaya tıklamayla açılması bir oluyor. Bu yaklaşımla doğru adımlar attıkları sürece elementary os’un kullanıcı sayısı gittikçe artacak gibi görünüyor.

  4. Hayatımda gördüğüm en iyi dağıtım oldu luna ile hızı, sadeliği, “özgünlüğü” artık ubuntuya benzer pek yanı kalmadı kendi paketlerini kendileri yazıyorlar hatta bloglarında okumuştum 2 sürüm sonra yani isis’ten sonra ubuntu software center’i bırakacaklarmış (ama .deb e devam)

    isis’in beta 1 videolarında çok daha ubuntudan uzaklaşmaya başladığı gözüküyor. yani sizin baktığınız şekilde bakarsak yakın geleceğin en iyi dağıtımlarından biri olacağı kesin 🙂

Bir Cevap Yazın

