Artık Kubuntuyla Yola Devam

Masaüstüm

daha önce kubuntu yükleme çalışmalarım olmuştu ancak çok kolay vazgeçen ve alışkanlıklarını pek terketmeyen biri olarak her zaman kaldırmak için yer aramıştım kubuntuyu ki şimdiye kadar bir kere 0 kurulum yapmıştım. Daha önce hep ubuntunun üzerine kubuntu-desktop olarak yüklüyordum. Tabi öyle olunca kubuntu hiç de sağlıklı çalışmıyordu. Sürekli kararsızlık yaşıyordu. Geçenlerde kubuntu kurmuştum ve karşılaştığım azcıkın bir sorunda tekrar kaldırmıştım. Şikayetim aşırı bilgisayar ısınmasıydı bir de donma yaşamıştım.

Bugün ise linux mint’imin yanına tabiki windows 7’minde yanına🙂 pclinuxos kuracaktım ki tekrar kubuntu kurmaya karar verdim. İyiki de kurmuşum valla. Kubuntu hem türkçelendirme olarak hem de türkçe destek olarak diğer dağıtımlardan daha önde kuşkusuz. KDE de gerçekten çok işlevsel. Ubuntudan yani gnomeden daha fazla sisteme müdahale yapabiliyorum. Bu olay gerçekten çok güzel çünkü güç planlarını ayarlamak ubuntu için tam bir çileydi ki yapılan şey de tam olarak yapılmasını istenen şeyi karşılıyor muydu, bu da bir muamma.

Benim için en önemli olan şey sıcaklık sorunu, bu sorunu kubuntuda ilginç bir şekilde kesin olarak çözdüğüme inanıyorum ama ne olacağı belli olmaz. Şöyle bir olay oldu: ekran kartımı kurduktan sonra ve görsellik yaptıktan sonra Güç seçeneklerinden powersave yaptım ve sıcaklık baya bir fazlaydı hissediyordum. Daha sonra karıştırırken tekrar performance yaptım ve sıcaklığın yavaştan azaldığını hissettim. Daha sonra sistem ayarlarından uygulama görünümü ve ince ayarlar dedim. orada grafiksel efektler diye bir bölüm var ve direk olarak işlemciye ve grafiğe müdahale edebiliyorum. Bunlar da sıcaklığı etkiliyorlar diye tahmin ediyorum. İlk gözüme çarpanlardan başka bir şey de kolaylığı ve son kullanıcıya aslında ubuntudan daha fazla yakın olması: örneğin masaüstü resmini değiştireceğim, bana daha fazla wallpaper seçeneği sunuyor, temayı değiştireceğim daha fazlası burada diyor, simge değiştireceğim şurdan buyrun diyor, faenza simge setini bu şekilde buldum🙂

Kubuntu dolayısıyla KDE üzerinde deneyimlerim devam ediyor, şu anda çok memnunum, İnşallah hep böyle gider diyorum.

Bu arada bilgisayarım toshiba A300 2d4 -PSEAGCE – ati mobility readon hd 3400   -belki bazı arkadaşlara yardımcı olabilir.

masaüstü resmi:

5 thoughts on “Artık Kubuntuyla Yola Devam

    • Okay görsellik için öncelikle ekran kartımı yükledim. ubuntuyla aynı yöntemlerle yüklenebiliyor ya da direk sistemde additional driver yaparsak ordan da yükleyebiliriz. Bundan sonra panelde sağda yer alan ‘panel araç kutusuna’ tıklayarak boyutunu değiştirdim. Daha sonra sistem ayarlarından masaüstü efektlerini etkinleştirdim. Tüm efektler diyerek de efektlerimi seçtim.
      Daha sonra uygulama görünümü ve simgeler dedim. -yeni temalar al’a tıkladım ve faenza diye aratıp bulduktan sonra simge temasını kurudum.

      Yaptıklarım bu kadar. Bunun dışında şeffaf pencere olayı da var ama o daha kararlı değilmiş sanırım, kurmadım.

  1. efekleri etkinliştirdiğimde X configrasyonu düzeltmemi söylüyor bunu nasil yaparim ?
    ikincisi şeffaf paneli yapamadım tema ile ilgili ?

Bir Cevap Yazın

