Benim KDE hayal oldu, gnome’a devam (:(

Bi önceki yazımda artık kde ye daha sıcak baktığımı, gnome’den sıkıldığımı söylemiştim. Bu yüzden Pardus daha çıkmadığından, Lİnux Mint’in de KDE sürümü daha çıkmadığından Kubuntu kurmak zorunda kaldım. Mandriva denemedim bile çünkü hiç sevmem kendisini. Neyse güzelim ubuntumu kaldırdım ve yerine kubuntu kurdum. Ekran kartımı kurdum falan sonra güncelleme yaparken panelin boyutuyla oynamak gibi görsel bir olaya giriştim ki kubuntu dondu kaldı, kassa gene iyi ama donunca insan bir şey de yapamıyor ki arkadaş. Ben de kapattım tabi çaresiz notebookumun pilini çıkarmak suretiyle, içim cız etti. Ben de gelemem böyle şeylere, yani belki vardır bir çaresi ama gerçekten böyle şeylerle uğramak istemiyorum, sadece OS’nin tasını çıkarayım beni uğraştırmasın, ben son kullanıcıyım🙂 Tabi bu şekilde bir soğuma oldu ki soğuma demişken bilgisayar acayip ısınmaya başladı, tamam benim bilgisayar sorunlu linux işletim sistemlerinde. Ben ubuntuyu da biraz fazla sıcaklıkla kullanıyorum zaten, Bu durum ekran kartımla ilgili sanırım, ati olmasından dolayı ama onun dışında fan problemi de çekiyorum, yani anlayacağınız bi ağzımın tadıyla ubuntu falan kullanamadım ben gözüm sürekli sıcaklık göstergelerinde ama kubuntu da çok aşırı fazlaydı, sistem kaynaklarını hoyratça kullanıyor galiba çakal🙂

Neyse sonunda kendimi ubuntu değil de linux Mint 10 Julia’da buldum. Zaten severdim Minti ama ubuntu kadar değil🙂 Bazen de tam tersi, değişik yani.. Lİnux Mİnt’te opensuse tarzı var, denetim merkezi olsun, panel yeri olsun, menü sistematiği olsun ki opensuse’nin menüsü hiçbir yerde yok malesef ama kendisini kullanamıyorum çünkü yeterli seviyede Türkçe belgesi yok. Sonuç olarak şimdilik Lİnux Mİntteyim, ahanda bu da masaüstü resmim: not:paneldeki olay dockbarx:

Bir Cevap Yazın

