Ubuntuda Windows 7 teması – görünümü – dockbarx – gnomenu ekleme

Şu şekile windows 7 temasını ubuntuda elde etmek istiyorsanız size lazım olan gnomenu ve dockbarx uygulamaları.

Önce gnomenu kuracağız. Bunun için ben daha önce kurmuş olduğum bir programı kullandım. PPA ları kolaylıkla bu program sayesinde ekleyebiliyoruz. Bu programı nasıl kurabileceğinizi daha önce anlatmıştım BURDAN ulaşabilirsiniz.

Programı kurduktan sonra programı açıyoruz -Uygulamalar -Sistem araçları – Y PPA Manager

search all launchpad PPAs tıklıyoruz ve arama kutucuğuna ‘gnomenu’ yazıp enter yapıyoruz. çıkan gnomenu ppa sına çift tıklayıp kuruyoruz.

Sıra dockbarx i kurmaya geldi. Onu da Y PPA Manager programıyla kolayca kurabiliriz. aynı şekilde ‘dockbarx’ şeklinde uygulamacığı aratıp kuruyoruz. Sonra Ubuntu Yazılım Merkezinden dockbarx diye aratıp ‘dockbarx themes’ kuruyoruz.

Şimdi panelimize sağ tıklayıp özellikler -yerleşim – alt olarak seçiyoruz ve böylece panelimizi alta alıyoruz. Yine özelliklerden boyutunu büyütüyoruz panelin. Paneldeki Uygulamalar-yerler-sistem yazan yere sağ tıklayıp panelden siliyoruz.

Panele sağ tıklayıp ‘panele ekle’ diyoruz ve gnomenu uygulamacığıyla dockbarx uygulamacığını ekliyoruz.

Şİmdi geldik bu uygulamacıklara tema kurmaya: BURDAN temamızı indiriyoruz. inen zip. dosyasının içindeki dosyayı çıkartıyoruz. içinde menu ve buttuns olmak üzere iki dosya var. ‘ Menu’ klasörünü alıp /usr/share/gnomenu/Themes/Menu Klasörünün içine koyuyoruz. Ama bunu yapabilmek için Yönetici haklarıyla bunu yapmanız lazım, bunun için uçbirime ‘sudo nautilus’ yazıp enterla ve şifreni gir. artık çıkan pencere gezgini yönetici haklarıyla açılmış bir pencere. Bu sayede dosya kopyalayıp istenilen yere koymak için sorun yaşamayacağız.

Bu yönetici haklarıyla açma olayını ubuntu tweak uygulamasındaki betikler ayarlarını kullanarak da kolaylıkla yapabiliriz. Bunun için googlede ubuntu tweak diye aratabilir ilk çıkan siteye girebilir ordan programı kurabilirsiniz. Daha sonra programdan kişisel başlığındaki betikleri yönete tıklayın ve ‘yönetici olarak göz at’ ı sol tarafa sürükleyerek bu betiği çalışabilir durumuna getirebilirsiniz. Artık yönetici olmanız gereken dosyalara ya da klasörlere sağ tıklayıp -betikler- yönetici olarak aç diyebilirsiniz. BU bilgilendirmeden şu tema işine devam edelim🙂

Nerde kalmıştık..Ha!.. gnomenu temamızı hallettik şimdi ‘buttons’ klasörümüzü alıp anlattığım yöntemlerle “/usr/share/gnomenu/Themes/Button” klasörümüzün içine atıyoruz-kopyalıyoruz. Daha sonra panelimizdeki gnomenu uygulamacığına sağ tıklayıp özellikler diyoruz ve temalarımızı 7Like olarak şeçiyoruz. Gnomenumüz artık hazır sonunda.

Şimdi dockbarx e tema kuralım. BURDAN temamızı indiriyoruz. .zip dosyanın içinde 7like.tar.gz dosyasını yönetici olarak /usr/share/dockbarx/themes klasörüne kopyalıyoruz. Paneldeki dockbarx uygulamacığına sağ tıklayıp özelliklerden temamızı 7like seçiyoruz.

SOn olarak bütün bunları yaptıktan sonra paneldeki bazı yerler renk olarak farklı gözükebilir. Ben bunu peneli saydamlaştırarak yoluna koydum ve güzel bir görünüm elde ettim. Bu konu için de BURDAN yararlanabilirsiniz.

Arka plan resmim:

Arkadaşlar size dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım, ayrıntıya girdim. zaten bunları biliyorsunuzdur ama bilmeyen arkadaşları da hesaba kattım ki ben bile bir çok şeyi bilmiyorum hala, o kaynaktan bu kaynaktan bakarak düzenlemeye çalışıyorum. Yazdıklarım çok olduğundan sizi korkutmasın olay basit bir şey aslında ben ayrıntılı yazdım dediğim gibi..

3 thoughts on “Ubuntuda Windows 7 teması – görünümü – dockbarx – gnomenu ekleme

  1. valla süper eline sağlık arkadaşım bazı yerlerde anlatım karışmış ama süper heleki benim gibi yeni başlıyanda anlayıp yapıyosa ne alaaa😀

    Ben daha bir hafta olmadı başlıyalı daha önce pardüs kullandım ama o daha karmaşık geldi yada ondan biraz alışkanlık kaldı bilemiyorum🙂 fakat eksiklikleri olmuyor değil ben 3d Max veya autocad de kullanıyorum bunlarında çalışma olnağı varmı onuda bilmiyorum ama sonuç itibari ile linux işletim sistemleri bence harika heleki sistemi yormaması onca işlemlere rağmen ben hala p4 2,4 ghz ile bu efektleri kullanabiliyosam vede internette rahat dolaşıyosam aga özgür yazılım ya diyecek kelime bulamadım😀

    birde bi sorunum var aslında netten mırc a girmek istedim ama uygun yazılım bulamadı nasıl çözerim ?

Bir Cevap Yazın

