Ubuntu 9.10 mu pardus 2009.1 mi fedora 12 mi yoksa opensuse 11.2 mi?

Geniş bir sureden beri bu saydığım linux dağıtımlarını incelemeye çalıştım.bunlardan pardus dısındakiler distrowatch ta ilk 4’te yer alıyor. linux mint’e daha önce değindiğim için burada anlatmıyacağım. Bu benim yukle kaldır olayı biraz merak, biraz boş vakit, biraz tutku. ama bunu yaparken eğlendiğimi söylemeliyim.

opensuse gerçekten iyi bir dağıtım ancak yeterli türkçe dil desteği yok malesef. kde sürümünü ve gnome sürümünü deneme fırsatı buldum. kde için sunu söyleyebilirim ki (turkçe destekten dolayı söylemiyorum) pardus daha iyi arkadaşlar. insan bu gerçeği gördükten sonra bizimkiler hakkaten yapmş anasını satayım diyor yani. gnome sürümüne bakacak olursak da ubuntu iyi şimdi yani, bu da bi gerçek. zaten opensuse kdeyi daha çok seviyor kendini kde ortamında kanıtlamak istiyor ki bunu kde nin öntanımlı gelmesinden anlıyoruz. demek ki gnomede kendine güvenemiyor. bu apaçık ortada.

fedoraya gelecek olursak.. masaüstü ortamı olarak son kullanıcı için ideal değil. ben laptopa kurdum ve benim touchpadin tıklama olayını tanımadı. bu kadar saçmalık olabilir mi ya. daha sonra menulere bakayım dedim hardware diye bir bolum yok ubuntudaki gibi. ee hadi touchpedi boşverelim ben ekran kartımı kurmak için bir sürü kod mu giricem linux bu kadar geliştikten sonra hala.. ve şunuda eklemeliyim ki fedorayı turk kullanıcısı sevmiyor abi. hakkında bi tane forum yok türkçe olarak fedoranın. var bi tane ama içinde 10 tane mi ne başlık var. olmaz yani yarı yolda bırakır sizi, söyleyim.

pardus dersek. bizimkiler iyi hoş da be kardeşim güncelleme yapmıyolar yav. teknolojileri programları çabuk adepte edemiyorlar hep geriden takip ediyoruz. ama dediğim gibi opensuseyi yukleyeceğinize pardusu yukleyin derim ben. daha sıcak. insan evinde gibi hissediyor pardusu yukleyinse. opensusede bi soğukluk bir kasvet. nasıl atacağımı şaşırdım kendimi.

ubuntuya geldik. ubuntu bildiniz gibi en iyi dağıtım gerçekten de. hardware yani donanım desteği hepsini geçer. sonra kullanıcı dostu. kararlı olan gnomeyi kullanması bir artı ve çabuk güncellenmesi plus plus.. ama şikayetçi olduğum bir konu var, laptopum çok ısınıyor. pardusta bunu yaşamamıştım örneğin. inşallah ubuntu 10.04 bu sorunu düzelticek umuduyla..

Bir Cevap Yazın

