linux mint 8 helena incelemem

Bir ubuntu kullanıcısı olarak ve ubuntu sever olarak şu linux mint işine bir el atayım dedim ve netten çeşitli bilgileri edindikten sonra başlandıç olarak vmware workstation indirdim 3 part kurdum. mint 8’in de universal isosunu indirdikten sonra vmwarede inceleme fırsatını sonunda buldum. ben karşımda ubuntu bekliyodum aslında, sadece codecler yuklu gelir diye beklerken karşımda bambaşka bir işletim sistemi linux dağıtımı gördüm.

irlanda kökenli olan bu linux dağıtımı elbetteki ubuntu uzerine inşaa ediliyor. ubuntunun kararlılığına sahip. ubuntu olmazda bir hiç diyebiliriz neredeyse. gerçi bu populeriteden (distrowatch.com’da en fazla rağbet gören 3. linux dağıtımı şu anda.) yoluna tek başına da gider.. ne diyodum ben evet bambaşka bir sistem. menu birkere değişik daha kullanışlı daha görsel. denetim masası adında bir ayar yeri var windowstaki gibi bütün programlar orda yine kategorize çeklinde tabi. dediğim gibi codecler zaten yuklu geliyor. bir de daha hızlı söylentileri var ubuntudan. onu vmware’de gözlemleyemiyorum ama eminim öyledir🙂

tema olarak gerçekten çok hoç bir temayla geliyor bu linux mint 8 helena. son kullanıcı olarak ubuntuyu bir hayli geride bıraktığını gerçekten kendi gözlerimle gördüm. bir çok yardımcı program geliyor ubuntudan farklı olarak ve hepsi de düşündüğümüzde hakkaten lazım bu program diyebileceğimiz ve keşke ubuntuda da böyle olsa diyebileceğimiz türden programlar bunlar.

ama zaten dağıtımların da özelliği güzelliği bundan değil midir? her kitleye isteklere farklı bir dağıtım. işte özgürlüğün gücü budur.

ben size şiddetle hele linux işlerinden fazla çakmam diyorsanız, hatta çakıyorsanız bile nolcak ki çok iyi bir dağıtım ve övgüyü hakediyor kurun bilgisayarınıza kurmam göze almam diyorsanız sanallaştırma programlarıyla ki virtualbox ucretsizdir, kullanabilrsiniz bilgisayarınıza hiçbir şey olmadan kullanın bir kere. bu guzelliği hissediceksiniz.

Bir Cevap Yazın

